Medisana Vifit Activity Tracker zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Medisana Vifit Activity Tracker zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

hnelle 28-04-2014

Mijn verbazing was groot bij het zien van de afmetingen van de ViFit: het is zo klein en handig vormgegeven dat het makkelijk in je broekzak past of - ideaal voor de dames die liever een jurk dragen - dankzij de handige clip opgespeld kan worden op het ondergoed. Alvast een groot pluspunt!

Installatie verliep iets chaotischer (duits, weinig uitleg); maar eens alles geïnstalleerd is, is de software heel gebruiksvriendelijk:
- door het ingeven van je persoonlijke gegevens (lengte, gewicht, lengte stap) krijg je al snel persoonlijke weergave van je resultaten (wat bij heel wat andere stappentellers niet het geval is!)
- grafieken geven meteen een duidelijk beeld weer van hoeveel beweging je elke dag gehad hebt en tonen hoe rustig je op elk uur van de nacht geslapen hebt

Door een bijgeleverd 'armbandje' waarop de ViFit geschoven wordt, wordt je slaappatroon geregistreerd. Heel handig wanneer je meerdere nachten vergelijkt om een beeld te krijgen in wat voor 'blokken' je slaapt. Wel al eens 's nachts het apparaatje kwijt geraakt door - ik veronderstel - te woelig te slapen.

Door het gebruik van deze stappenteller en het meermaals per dag gewezen worden op aantal verbruikte kcal, afgelegde afstand en aantal gezette stappen, word je bewuster van bewegen en doe je - wanneer je je dagtotaal niet gehaald hebt - makkelijk een klein effortje bij op het einde van je werkdag. Iets waar je anders niet snel aan zou denken.

Dit product krijgt voor mij een hoge score; al zou ik het meten van het slaappatroon op een iets accuratere manier proberen op te lossen.

Saenen 14-04-2014

INHOUD DOOS
- Medisana ViFit activity tracker
- USB-kabel
- armband
- boekje -> http://www.medisana.de/out/pictures/media/79410_ViFit_QSG.pdf

INSTALLATIE
De installatie van de Medisana ViFit activity tracker is zeer eenvoudig. U downloadt een klein programmatje op de site van Medisana, vervolgens steekt u de activity tracker in de computer met behulp van de meegeleverde USB-kabel. Het programma zal u doorverwijzen naar de website waar u alles kan instellen, dit is allemaal zeer eenvoudig. Totaal duurt het 15 minuutjes, je hoeft helemaal niet veel van computers te kennen.

ONTWERP
De Medisana ViFit activity tracker kan je eenvoudig aan je broeksriem vastmaken. Een groot voordeel is dat het toestel dan niet zichtbaar is. Zo kan u in het geheim aan uw conditie werken. Ik ben er meerdere keren gaan joggen en eenmaal is hij zelfs in het water gevallen. Toen heb ik heb circa 5 minuten in het water laten liggen en het werkte zelfs in het water nog perfect dus het design is ook waterdicht (ik raad jullie niet aan om het toestel onder water te gebruiken!).

Nog enkele spec’s:
- Afmeting: ca. 5,8 x 2,1 x 1,5 cm
- Gewicht: ca. 11,5 gram

GEBRUIK
Met de één-knops-bediening is de Medisana ViFit activity tracker zeer eenvoudig in gebruik. Je kan makkelijk switchen in de aantal stappen, afgelegde afstand, verbrande calorieën, totale bewegingstijd, en het behaalde % van het dagelijkse bewegingsdoel. Het Hoogwaardig OLED-display zorgt bovendien voor een helder scherm. Je moet ook niet elke dag je gegevens synchroniseren want de activity tracker slaat de gegevens van de afgelopen 15 dagen op. Op de website staat vermeld dat de lithium-ion accu een gebruiksduur van 5 tot 7 dagen heeft. Ik heb het toestel enkele weken mogen testen en heb het nooit moeten herladen.

CONCLUSIE
Al jaren niet meer gesport wegens tijdsgebrek of angst voor het zweet? Dan is deze ViFit activity tracker zeker iets voor jou! Bovendien is het een activiteits- en Slaap-Tracker in-één! Een zeer compact apparaatje dat je motiveert om te bewegen.

Ik geef overal een 9. De reden hiervoor is omdat er altijd plaats is voor verbeteringen. Ook al zijn er momenteel geen negatieve puntjes!

enkele positieve punten die opvallen:
- geen polsbandje waardoor je het discreet kan gebruiken
- zeer stevig ontwerp
- makkelijk in gebruik en toch veel functies
- zeer lange gebruiksduur
- eenvoudige overdracht van de gegevens

MEER INFO
Kunnen jullie altijd vinden op de website van Medisana: http://www.medisana.nl/nl/Mobile+Health/ViFit+Activity+Tracker.html

olIpI 01-04-2014

Deze gesofistikeerde stappenteller heb ik via I-bood mogen testen. Het is de beste stappenteller die ik al ooit gebruikte. Stevig, gemakkelijk vast te maken en blijft stevig vastzitten. Heel eenvoudig in gebruik. Vrij accuraat, denk ik. Gegevens gemakkelijk over te zetten naar de website. Qua design ook een 10. De batterij is na 1 week nog altijd opgeladen. Slotsom: een prima koop!